18.000 automobilisten naar het Tariferingsbureau

Het lijkt er op dat de verzekeringsmaatschappijen steeds meer bestuurders weigeren. In 2012 hebben zo’n 18.000 automobilisten zich gewend tot het Tariferingsbureau voor het plaatsen van hun autoverzekering. Dat zijn er 1.300 meer dan in 2011 en 4.800 meer dan in 2009. Het bureau kan de snel stijgende vraag maar moeilijk volgen.

Het Tariferingsbureau BA Auto heeft als opdracht om de premie vast te stellen voor bestuurders door de verzekeringsmaatschappijen worden geweigerd of enkel een ‘zeer hoog’ tarief voorgesteld krijgen. Het bureau vertrouwt het beheer van de risico’s vervolgens toe aan een bepaalde verzekeringsonderneming.

Het Tariferingsbureau BA Auto kan door de verhoogde vraag moeilijk volgen. Dit zorgt voor vertragingen, zodat bestuurders die een aanvraag hebben gedaan langer op een antwoord en een verzekeringsvoorstel moeten wachten. Bertrand Leton, die het bureau leidt, laat weten dat zijn team van 7 à 8 voltijds tewerkgestelde personen zo snel mogelijk werkt, maar dat de capaciteit beperkt is.

Momenteel loopt er een informatiseringsproject op de dienst, die in de loop van het jaar achter de rug moet zijn. Hierdoor zal de codering en de controle van de gegevens efficiënter moeten verlopen, waardoor er opnieuw sneller gewerkt kan worden.

27.12.2016

Ik heb met een niet-verzekerde auto een ongeval veroorzaakt. Nu zou ik graag weten of het slachtoffer schadeloosgesteld zal worden en of ik problemen kan krijgen. Lees meer

22.12.2016

Bellen tijdens het rijden: verzekeraars luiden de alarmbel Lees meer

30.11.2016

Burn-out wordt erkend als beroepsgerelateerde ziekte Lees meer

28.11.2016

Een arbeidsongeval tijdens de pauze: kan dat? Lees meer

NIEUWSBRIEF
website door Kluwer EasyWeb

We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]