Brochure over de nieuwe regels voor huispersoneel

In een nieuwe brochure geeft het Fonds voor arbeidsongevallen een overzicht van de nieuwe regelgeving voor huispersoneel (bijvoorbeeld schoonmaaksters, klusjesmannen en tuinmannen) en de gevolgen ervan voor de arbeidsongevallensector. De nieuwe regelgeving voor huispersoneel is van kracht sinds 01 oktober 2014.

Voor de mensen die huispersoneel tewerkstellen en met dienstencheques betalen, verandert er niets. Maar wie huispersoneel tewerkstelt en op een andere manier dan met dienstencheques vergoedt, moet als werkgever voor dat personeel RSZ-bijdragen betalen.

Een eventuele vrijstelling van de RSZ-plicht heeft geen impact op de verplichting om een arbeidsongevallenverzekering te hebben voor het huispersoneel. Van zodra iemand tewerkgesteld is, moet de werkgever altijd een geldige arbeidsongevallenpolis hebben.

Meer informatie over de nieuwe regels vindt u in de brochure van het Fonds voor Arbeidsongevallen. Aarzel niet om ons te contacteren als u bijkomende vragen zou hebben.

Bron: Sentral

29.06.2018

Arbeidsongevallen bij uitzendkrachten Read more

27.06.2018

Ge´ndexeerde tarieven verkeersbelasting en BIV vanaf 1 juli 2018 Read more

25.06.2018

Verplichte verzekering tegen insolvabiliteit reisprofessionals Read more

04.06.2018

Met de wagen naar Turkije Read more

NEWSLETTER
website by Kluwer EasyWeb

We use cookies to record your language preference and enhance your surfing experience. Know more[OK]