Brochure over de nieuwe regels voor huispersoneel

In een nieuwe brochure geeft het Fonds voor arbeidsongevallen een overzicht van de nieuwe regelgeving voor huispersoneel (bijvoorbeeld schoonmaaksters, klusjesmannen en tuinmannen) en de gevolgen ervan voor de arbeidsongevallensector. De nieuwe regelgeving voor huispersoneel is van kracht sinds 01 oktober 2014.

Voor de mensen die huispersoneel tewerkstellen en met dienstencheques betalen, verandert er niets. Maar wie huispersoneel tewerkstelt en op een andere manier dan met dienstencheques vergoedt, moet als werkgever voor dat personeel RSZ-bijdragen betalen.

Een eventuele vrijstelling van de RSZ-plicht heeft geen impact op de verplichting om een arbeidsongevallenverzekering te hebben voor het huispersoneel. Van zodra iemand tewerkgesteld is, moet de werkgever altijd een geldige arbeidsongevallenpolis hebben.

Meer informatie over de nieuwe regels vindt u in de brochure van het Fonds voor Arbeidsongevallen. Aarzel niet om ons te contacteren als u bijkomende vragen zou hebben.

Bron: Sentral

27.12.2016

Ik heb met een niet-verzekerde auto een ongeval veroorzaakt. Nu zou ik graag weten of het slachtoffer schadeloosgesteld zal worden en of ik problemen kan krijgen. Read more

22.12.2016

Bellen tijdens het rijden: verzekeraars luiden de alarmbel Read more

30.11.2016

Burn-out wordt erkend als beroepsgerelateerde ziekte Read more

28.11.2016

Een arbeidsongeval tijdens de pauze: kan dat? Read more

NEWSLETTER
website by Kluwer EasyWeb

We use cookies to record your language preference and enhance your surfing experience. Know more[OK]