Brochure over de nieuwe regels voor huispersoneel

In een nieuwe brochure geeft het Fonds voor arbeidsongevallen een overzicht van de nieuwe regelgeving voor huispersoneel (bijvoorbeeld schoonmaaksters, klusjesmannen en tuinmannen) en de gevolgen ervan voor de arbeidsongevallensector. De nieuwe regelgeving voor huispersoneel is van kracht sinds 01 oktober 2014.

Voor de mensen die huispersoneel tewerkstellen en met dienstencheques betalen, verandert er niets. Maar wie huispersoneel tewerkstelt en op een andere manier dan met dienstencheques vergoedt, moet als werkgever voor dat personeel RSZ-bijdragen betalen.

Een eventuele vrijstelling van de RSZ-plicht heeft geen impact op de verplichting om een arbeidsongevallenverzekering te hebben voor het huispersoneel. Van zodra iemand tewerkgesteld is, moet de werkgever altijd een geldige arbeidsongevallenpolis hebben.

Meer informatie over de nieuwe regels vindt u in de brochure van het Fonds voor Arbeidsongevallen. Aarzel niet om ons te contacteren als u bijkomende vragen zou hebben.

Bron: Sentral

29.05.2017

Wat is de “zwarte lijst”? Lees meer

02.05.2017

Brandverzekering kan dekking tegen overlopen riolen uitsluiten in risicozones Lees meer

25.04.2017

Ook vrije advocatenkeuze bij arbitrageprocedure Lees meer

13.04.2017

Maritieme arbeid: verplichte verzekering voor repatriëring, arbeidsongeschiktheid en overlijden zeevarenden Lees meer

NIEUWSBRIEF
website door Kluwer EasyWeb

We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]